Frakt, retur & angrerett
Priser og betalingsmetoder
Alle prisene i nettbutikken er oppgitt i norske kroner inkl. mva. Vi har følgende betalingmetoder:
- Klarna Checkout - Betal nå (Visa, Mastercard)
- Klarna Checkout - Betal senere (faktura)
- Klarna Checkout - Del opp (delbetaling)
- Vipps - Betaling på mobil
Frakt
Vi benytter Posten/Bring som fraktleverandør. Vi har det meste på lager i Norge (derfor ingen toll) Vi sender varer i hele Norge (unntatt Svalbard og Jan Mayen)
Vi har følgende fraktalternativer:
- Pakke til postkassen kr 45,- (Fri frakt ved kjøp over 399,-)
- Pakke til hentested kr 95,- (Fri frakt ved kjøp over 899,-)
Du har 7 dagers frist til å hente pakken din på ditt nærmeste postkontor. Gjør du ikke det vil den bli returnert tilbake til oss. Dette er Postens reglementer. Hvis pakken ikke blir hentet av kjøper eller nektes mottatt vil angrerettloven ikke lenger gjelde.
Levering til kunde
Vi behandler mottatte ordre fortløpende. Normalt leverer Posten/Bring pakker innen 2-7 virkedager avhengig av hvor du bor i landet. Postkontoret gir deg beskjed på sms eller e-post når pakken er levert i din postkasse, eller kan hentes på ditt nærmeste hentested. Vi vil alltid gjøre vårt beste for at du mottar bestillingen så raskt som mulig, men tar forbehold om at leveringstid i enkelte perioder kan bli noe lengre og eventuelt forsinkelser i postgangen. Når pakken er levert til Posten/Bring er vi ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i postgangen.
Riktig adresse: En forutsetning for at en levering skal kunne skje uten forsinkelser eller problemer er at du oppgir korrekt og fullstendig navn, adresse og postnummer. Det er derfor viktig at du ved bestilling oppgir korrekt informasjon og er selv ansvarlig for bortkomne sending eller lengre leveringstid hvis dette skyldes at feil adresse er oppgitt.
Sporing: Alle sendingsalternativene kan spores ved hjelp av sporingsnummeret du får etter at vi har sendt bestillingen.
RETUR OG ANGRERETT
Angrer du på ditt kjøp og ønsker å returnere varen kan du benytte deg av angreretten. Kunden må selv dekke returporto og gi beskjed innen 14 dager fra varen er mottatt. Ved bruk av Postens returetikett vil returporto kr 95,- trekkes fra din tilbakebetaling etter vi har mottatt din retur. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt pluss eventuelle fraktkostnader (fra oss til deg), men dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Varen sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med en kopi av angrerettskjema som du mottok på e-post ved ordrebekreftelsen. Så fort vi har mottatt din retur vil vi kreditere din ordre.
Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Varen skal kunne selges videre. Produkter med forsegling kan ikke være brutt, da frafaller angreretten.
Slik sender du en retur til NaturalBeauty:
1. Fyll ut vedlagt angrerettskjema som du fikk med i din ordrebekreftelse på e-post
2. Pakk inn varen(e) godt slik at de ikke blir skadet under sending
3. Fest ny returetikett over den gamle sendingsetiketten dersom du bruker samme emballasje
4. Lever inn på ditt lokale postkontor / post i butikk
Fyll ut Postens returetikett HER
Hvis du ikke ønsker å benytte deg av Postens returetikett - send retur til:
NaturalBeauty AS
Marisbergtoppen 59
4818 Færvik
Uavhentede pakke / passiv handling
Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, fyller du ikke kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Dette omfatter også bestillinger som nektes mottatt, eller bestillinger som ikke kan leveres til deg på grunn av feil adresse, manglende merking av postkasse, og andre forhold som du er ansvarlig for.
Du vil bli belastet med et gebyr for å dekke NaturalBeauty`s frakt og håndteringskostnader totalt kr 200,- som trekkes fra din tilbakebetaling.
Dersom du på forhånd melder fra til oss om at du benytter deg av angreretten innen fristen, og du ber Posten om å returnere varen, betaler du for returkostnaden selv.
Reklamasjon
Er varene dine ødelagte? Vær vennlig å ta et bilde og send oss en e-post, så hjelper vi deg.Dette betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjon. Det skal reklameres innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen ved varen.
Vi refunderer rimelige fraktomkostninger som du måtte ha i forbindelse med returneringen av varen, når reklamasjonen er berettiget. Når du ønsker å reklamere på et produkt, kontakt oss alltid på e-post før du sender varen. Skaden skal meldes inn samme dag som varene mottas.
Kundeservice
Daglig leder: Jeanette Andreassen
E-post: post@naturalbeauty.no
Tlf: 40005088 / Mob: 41105114